جمعه 31 فروردین ماه 1403
     
سال مهار تورم و رشد تولید
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1400/09/07

برگزاری یادواره سرداران و شهدای جهادگر


یادواره سرداران و شهدای جهادگر شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان، وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم که در تالار فیض دانشگاه کاشان و با حضور مسئولین کشوری و لشگری برگزار شده بود، با گرامیداشت یاد شهیدان به خصوص شهدای جهادگر گفت: زوایای نوآورانه‌ای که فرزندان جهاد این سنگرسازان بی‌سنگر در دوران دفاع مقدس انجام دادند کمتر به آن پرداخته شده است، چرا کارشان از دیگر رزمندگان مهم‌تر و آن ساخت سنگر برای رزمندگان بود.

وی با بیان اینکه نام کاشان همیشه جاودان خواهد ماند، تصریح کرد: جهادگران کاشان جایگاه ممتاز و مستقل را در پشتیبانی از جبهه‌های حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس داشتند، افرادی که هم‌پای دیگر رزمندگان اسلام جان خود را نثار کردند تا ایران برای همیشه سربلند بماند و وجبی از خاک کشور به دست دشمن داده نشود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: امروز ایران هرچه دارد از برکت حضور شهیدان است و هر کاری هم انجام می‌دهیم، نمی‌توانیم ذره‌ای در مقابل بزرگی و عظمت شهدا دین خود را ادا کنیم.

وی، شعار همه با همِ جهاد سازندگی را یکی از جلوه‌های مهم جهاد سازندگی بیان کرد و گفت: رفع بسیاری از محرومیت‌ها که در روستاهای کشور، مدیون این شعار «همه با هم» در کنار هم برای رفع مشکلات و محرومیت‌ها بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: آنچه که در دولت سیزدهم و وزارت جهاد کشاورزی برای تولید دنبال می‌شود افزایش بهره‌وری در تولید برای ارزان‌سازی غذاست. که راه ارزان‌سازی غذا، حذف دلال‌ها و واسطه‌هاست

ساداتی‌نژاد افزود: امروز حوزه امنیت غذا یک قدرت مهم برای جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر جهاد کشاورزی از کشاورزان به عنوان سربازان نظام یاد کرد و گفت: امروز کشاورزان تولید کننده غذا در کشور هستند و غذایی که از سوی آنها تولید می‌شود هیچ تفاوتی با سلاح‌های نظامی ندارد.

وی با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن، از کشاورزان و دامداران به دلیل تولید مواد غذایی قدردانی کرد و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای توانمندی‌های بزرگی است، افزود: ایران جایگاه اقتدار غذایی را در جهان دارد اما امروز از آن برخودار نیست، امروز باید این ظرفیت تولید غذا که تولید قدرت در کشور است با تفکر و نگاه جهادی احیا شود.

همچنین در این نشست نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز ضمن  اشاره به خدمات رزمندگان جهادگر در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بهترین تعبیر برای رزمندگان جهادگر "سنگرسازان بی‌سنگر" است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی همچنین بسیج را جزو زیباترین واژه‌ها در معارف دین و انقلاب و حتی افکار عمومی دانست و گفت: هم‌زمانی این یادواره و هفته بسیج را باید به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه برخورد رزمندگان با اسرای عراقی نمونه اخلاق مداری است، افزود: دلیل این اخلاق‌مداری فرمانده این انقلاب اسوه اخلاق‌مداری بود و از این‌رو حرکات خلاف شان و شخصیت رزمندگان از آنان به دور بود.

در ابتدای این مراسم، مهندس رضا مظلومی معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی کاشان و دبیر ستاد برگزاری این مراسم، ضمن خیرمقدم و اشاره به جانفشانی سنگرسازان بی‌سنگر این سه شهرستان در دوران دفاع مقدس گفت: امروز در جبهه تولید و خودکفایی، دیگر صدای غرش لودرها و بولدوزرهای رزمندگان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی به گوش نمی‌رسد اما ندای شهدای والامقام جهادگر، ضرورت پیشتازی و خط‌شکنی جهادگران را به ما متذکر می‌شود و راهگشای ما خدمتگزاران بخش کشاورزی در عبور از میادین سخت و گردنه‌های پرخطر خواهد بود.

گفتنی است در بخش دیگری از این مراسم، مهندس حاج احسان درستکار از فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی به بیان خاطراتی از حماسه آفرینی جهادگران پرداخت و از حاج موسی کیخا مسئول واحد ثبت وقایع جنگ جهاد سازندگی کاشان در دوران دفاع مقدس نیز تجلیل شد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي
لطفا نظر کلی خود را در مورد پرتال کاشان بیان کنید؟

 

تعداد جوابها : 1287

خوب : 40%
متوسط : 8%
ضعیف : 52%

  ارسال  
  كاربران برخط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 33
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 33

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 2729033
Visitors بازديد هاي امروز: 745
Visitors بازديد هاي ديروز: 2234

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/31 پرتال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا