سه شنبه 28 فروردین ماه 1403
     
سال مهار تورم و رشد تولید
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1397/09/20

برگزاری نخستین جشنواره کشت بادام کوهی در کاشان


نخستین‌ جشنواره کشت بادام کوهی با شعار 'کاشان را سرسبز کنیم'، روز پنجشنبه 15/9/97 با حضور جمعی ازمسئولان کشوری و شهرستانی در برزک کاشان برگزار شد.

نخستین‌ جشنواره کشت بادام کوهی با شعار 'کاشان را سرسبز کنیم'، روز پنجشنبه 15/9/97 با حضور جمعی ازمسئولان کشوری و شهرستانی در برزک کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان حدود ۵۰۰هکتار از مراتع مناطق مرق و نابر کاشان زیر کشت بادام کوهی رفت . ایشان در ادامه افزود این جشنواره با حضور خلیل آقایی، معان وزیر جهاد کشاورزی ،رئیس سازمان جنگلها  و منابع آبخیزداری کشور و حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی  سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم شهرهای کاشان و آران وبیدگل و با حضور سایر مسئولین شهرستان برگزار شد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه این جشنواره گفت: عرصه های مرتعی کشور برای کشت بادام کوهی بسیار مستعد و قیمت بذر آن هم اکنون بین 120 تا 140 هزار ریال می باشد.

 خلیل آقایی با اشاره به امکان برداشت این گونه پس از هفت سال افزود: اگر بادام کوهی فرآوری شود به 600 تا 700 هزار ریال به فروش می رسد.
وی بیان کرد: بذر بادام کوهی اثر مثبتی برای حفاظت خاک، جلوگیری از روان آب و پوشش های گیاهی دارد و با باران اندک هم می تواند رشد کند.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: سطح زیر کشت این گونه گیاهی در کشور مشخص نیست اما به طور تقریبی 150 تا 200 هزار هکتار مرتع زیر کشت بادام کوهی داریم.

 وی در ادامه به تهیه نقشه کاداستر 14 میلیون هکتار از مراتع و جنگل های کشور اشاره کرد و گفت: تا کنون برای 32 میلیون هکتار از زمین های منابع طبیعی نقشه کاداستر تهیه شده است.

 شایان ذکر است در این جشنواره ، بادام کوهی در سطح 500 هکتار از مرتع های ارتفاعات جنوب غرب کاشان (واقع در بخش های نیاسر و برزک) با مشارکت عمومی کشت می شود.

 در این مراسم تمبر یادبود نخستین جشنواره کشت بادام کوهی نیز رونمایی شد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي
لطفا نظر کلی خود را در مورد پرتال کاشان بیان کنید؟

 

تعداد جوابها : 1286

خوب : 40%
متوسط : 8%
ضعیف : 52%

  ارسال  
  كاربران برخط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 20
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 20

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 2706961
Visitors بازديد هاي امروز: 20719
Visitors بازديد هاي ديروز: 1113

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/28 پرتال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا